Produkter


Kort och Direktbetalning via din Internetbank

KÖPVILLKOR

 

Öppna/ladda ner köpvillkoren som PDF

 

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. I de fall där man angivit fel transportsätt, t.e.x. om man anger postpaket och vikten överstiger postens begränsningar d.v.s. upp till 20kg, så anges fel fraktkostnad här på hemsidan. Mellanskillnaden debiteras i efterhand. 

Kontant betalning gäller för våra kunder. Varorna betalas via Klarna, Payson med VISA/MasterCard eller direkt via din banks internettjänst alternativt. Företag och organisationer kan bli fakturakunder hos oss efter godkänd kreditprövning. Vi behöver då ert registreringsbevis/organisationsnummer samt kontaktperson med telefonnummer. Ange detta när du skapar din kundprofil.

Av administrativa, såväl som praktiska skäl har vi ett lägsta ordervärde på 500,00 SEK inklusive moms. Fraktkostnad ej inräknat.

Utlämnade varor stannar i TL i Malmö AB/Scenutrustnings ägo till dess att att full betalning kommit oss tillhanda.

 

Frakt och leveranstid

Fraktsätt/fraktbolag ombesörjes av oss åt kund, alternativt om du som kund har eget konto hos en transportör ombesörjer vi frakthandlingar för hämtning av gods. Våra villkor är fritt vårt lager Malmö/Vintrie. Detta innebär att kunden ansvarar för godset så fort det lämnar vår lastkaj. Vi tar inget ansvar för godset efter det lämnat oss. Det finns försäkringar som täcker förluster i samband med försvunnet eller skadat gods. Meddela oss om försäkring ska tecknas. Kostnaden är 1% av det totala varuvärdet, dock lägst 100 kr + moms. Leveranstider kan variera. Har vi produkten i lager, ca 1-3 arbetsdagar. Är produkten beställningsvara, ca 1-3 veckor. För podier gäller ca. 6-8 veckor. Specialbeställda varor, exempelvis installationsmateriel, smide m.m. levereras enligt överenskommelse. Vi reserverar oss mot ev. slutförsäljning hos våra leverantörer. 

Vi tillämpar fast fraktpris á 250,00 SEK + moms (= 312,50 SEK) upp till 20kg. Om du råkar välja detta fraktsätt och vikten överskrider 20kg så skickar vi det som hempaket. Du kommer då att efterdebiteras mellanskillnaden. Hempaket 400,00 + moms SEK (= 500,00 SEK).

Fraktpriserna ovan gäller ej textilbalar, tross, podier, mattrullar och casear. Kontakta alltid oss om du är osäker på din fraktkostnad! merinfo@teknilux.com  040-290 120

Observera att du EJ kan direktbetala de skrymmande ovan nämnda varorna då vår web-shop ej klarar av att räkna ut korrekt fraktkostnad för dessa! Kontakta oss så hittar vi en lösning som passar både dig och oss...

För företagspaket gäller att leveransadressen är bemannad och kan ta emot gods vardagar mellan 07 och 16. Om du är osäker på dina möjligheter att ta emot din sändning, vänligen be om avisering (+ 50,00 SEK) samt lämna ett fungerande mobilnummer.

 

Garanti

Garantitid 1år. För fabrikationsfel utgår 3 år. Glödlampor innefattas ej av garanti, dock återtages defekta lampor för återlämning till miljöstation. För att returnera gods för service eller garanti måste ditt ärende tilldelas ett s.k. "RMA-nummer". Detta får du genom att skicka ett mail till merinfo@teknilux.com. I ämnesrutan skriver du endast "RMA". Ditt ärende tilldelas ett nummer som mailas till dig. Skriv ut och fyll i en RMA-blankett. DENNA BLANKETT SKALL MEDFÖLJA RETURNERAT GODS! Utan numrerad RMA-blankett, ingen service/åtgärd!

 

Transportskador

Är kollit skadat anmäler du det direkt till transportören. Om du inte upptäcker skadan direkt anmäler du skada senast 7 dagar från det att du mottagit sändningen. Anmälan görs till transportören.

 

Ångerrätt

Ångerrätten gäller enligt svensk konsumentköplag. Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, till exempel en vara som sys upp enligt kundens önskemål. Se utdrag ur lagen nedan:

14 § Vid distansavtal har konsumenten inte ångerrätt, om avtalet gäller

 

  • en tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen,
  • en vara eller en tjänst och priset beror på sådana svängningar på finansmarknaden som näringsidkaren inte kan kontrollera,
  • en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal.

 

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

 

Outlösta paket

En kostnad på 300kr exklusive moms och frakt debiteras för att täcka administrativa kostnader.

 

Fakturaskanning

Vi följer lagen om hur en faktura ska vara utformad. Vill kunden att fakturan ska ha med extra uppgifter utöver vad lagen kräver är det på kundens EGET ansvar att rätt information lämnas. Vissa kommuner kräver, på grund av fakturaskanning, att fakturan ska ha ett specifikt utseende. Om så är fallet MÅSTE beställaren uppge detta. Vi tar inte ansvar för att fakturan får felaktigt innehåll om beställaren lämnar felaktiga/vaga upplysningar vid beställning.

 

Rabatter och återförsäljare

TL i Malmö AB/Scenutrustning har inte längre några återförsäljarrabatter. Däremot kan ni ansöka om storkundsrabatt. Det gäller även teatrar, instutitioner eller andra icke företag. Mer info finner ni här.

 

Övrigt

Vi reserverar oss mot felaktigheter i texten på pris-, produkt-uppgifter, bilder samt ev. tryckfel i produktkataloger som lämnats av våra leverantörer. Vi reserverar oss mot slutförsäljning av varor samt prishöjningar från våra leverantörer m.m.

Vi reserverar oss även mot kostnader som uppstår vid Force Majeure, till exempel naturkatastrofer, strejker, valutaförändringar samt andra händelser utom vår kontroll.

Vi erbjuder våra kunder att få återlämna uttjänta el-produkter* enligt lagen om producentansvar, belysningsutrustning*.

* Vi återtar de el-produkter som omfattas enligt lagen. Vi lämnar dessa för återvinning på Sysav i Malmö.